Спілкування державною мовою на уроці фізики
Уміння:
− розуміти технічну інформацію інструкцій до приладів,
підручників, посібників й інших текстових та медійних
джерел державною/рідною мовою;
− створювати інформаційні продукти політехнічного
змісту та грамотно і безпечно комунікувати із
використанням сучасних технологій державною
(рідною) мовою;
− описувати (усно чи письмово) принципи роботи
сучасної техніки й її застосування у всіх сферах
життєдіяльності людини, використовуючи арсенал
мовних засобів (терміни, поняття тощо);
− презентувати навчальний проект, будувати відповідь,
готувати реферат, повідомлення;
− усно й письмово висловлюва:и власну думку, слухати
співрозмовника, тлумачити базові концепції щодо
забезпечення добробуту, здоров’я та безпеки,
обговорювати проблеми політехнічного змісту, брати
участь у дискусії.
Ставлення:
- критично ставитись до повідомлень політехнічного
змісту в медійному просторі;
− усвідомлення необхідності вільного володіння
державною мовою для грамотного формулювання
власних думок, висловлювань і подальшого
особистісного розвитку, навчальної та професійної
діяльності;
− розуміння значущості внеску українських учених у
розвиток науки та техніки;
Навчальні ресурси: інструкції до побутових приладів, навчальні, науковопопулярні, художні тексти та медійні матеріали,
електронні освітні ресурси; навчальні проекти
міжпредметного змісту; конференції, дебати, дискусії,
обговорення; інтерактивні методи навчання; робота в
парах, групах
Для розвитку даної компетенції пропоную наступні розробки нетрадиційних уроків
Формування ключової компетентності «Спілкування державною мовою»
полягає в усвідомленні потреби вільного володіння державною мовою для
грамотного висловлювання власної думки, здійсненні навчальної діяльності.
Під час уроків учням необхідно сприймати пояснення вчителів фізики, розуміти інформацію державною мовою з
підручників, посібників тощо; усно й письмово тлумачити фізичні поняття,
факти, явища, закони, теорії; представляти текстову інформацію в іншому
вигляді; описувати етапи проведення фізичного експерименту, використовуючи
арсенал мовних засобів; складати план виступу, будувати відповідь;
обговорювати проблеми природничого змісту, брати участь у дискусії;
прагнути до самовдосконалення, збагачення, поповнення та систематичного
вживання української природничо-наукової термінологічної лексики.
Звісно, найбільше можливостей для формування компетентності спілкування державною мовою мають уроки української мови та української літератури. Проте не слід забувати, що й інші заняття можуть і мають сприяти її розвитку.
Наприклад, лінгвістичні ігри на уроках фізики розвиватимуть навички мовлення здобувачів освіти.
Цікаво буде провести на уроці фізики – засідання учнівського наукового товариства, де виступатимуть доповідачі та їхні опоненти. Така робота неодмінно захопить учнів, які зможуть відчути себе науковцями і дослідниками. А ще вона сприятиме розвитку ключових компетентностей.
Спробуйте також на уроках при розгляді нової теми або при повторенні та закріпленні вивченого замість записів у зошиті застосовувати інтелект-карти. Це допоможе структурувати матеріал, навчити учнів встановлювати зв’язки між поняттями і категоріями, що досліджуються, увідповіднити вивчені термінологічні одиниці з описаними процесами і діями.
Немає коментарів:
Дописати коментар