Спілкування державною мовою


Спілкування державною мовою на уроці фізики

Уміння:
 − розуміти технічну інформацію інструкцій до приладів, підручників, посібників й інших текстових та медійних джерел державною/рідною мовою;
 − створювати інформаційні продукти політехнічного змісту та грамотно і безпечно комунікувати із використанням сучасних технологій державною (рідною) мовою; 
− описувати (усно чи письмово) принципи роботи сучасної техніки й її застосування у всіх сферах життєдіяльності людини, використовуючи арсенал мовних засобів (терміни, поняття тощо); 
− презентувати навчальний проект, будувати відповідь, готувати реферат, повідомлення;
 − усно й письмово висловлюва:и власну думку, слухати співрозмовника, тлумачити базові концепції щодо забезпечення добробуту, здоров’я та безпеки, обговорювати проблеми політехнічного змісту, брати участь у дискусії. 

Ставлення:
 - критично ставитись до повідомлень політехнічного змісту в медійному просторі;
 − усвідомлення необхідності вільного володіння державною мовою для грамотного формулювання власних думок, висловлювань і подальшого особистісного розвитку, навчальної та професійної діяльності;
 − розуміння значущості внеску українських учених у розвиток науки та техніки;

Навчальні ресурси: інструкції до побутових приладів, навчальні, науковопопулярні, художні тексти та медійні матеріали, електронні освітні ресурси; навчальні проекти міжпредметного змісту; конференції, дебати, дискусії, обговорення; інтерактивні методи навчання; робота в парах, групах
Формування ключової компетентності «Спілкування державною мовою» полягає в усвідомленні потреби вільного володіння державною мовою для грамотного висловлювання власної думки, здійсненні навчальної діяльності. Під час уроків учням необхідно сприймати пояснення  вчителів фізики, розуміти інформацію державною мовою з підручників, посібників тощо; усно й письмово тлумачити фізичні поняття, факти, явища, закони, теорії; представляти текстову інформацію в іншому вигляді; описувати етапи проведення фізичного експерименту, використовуючи арсенал мовних засобів; складати план виступу, будувати відповідь; обговорювати проблеми природничого змісту, брати участь у дискусії; прагнути до самовдосконалення, збагачення, поповнення та систематичного вживання української природничо-наукової термінологічної лексики.
Звісно, найбільше можливостей для формування компетентності спілкування державною мовою мають уроки української мови та української літератури. Проте не слід забувати, що й інші заняття можуть і мають сприяти її розвитку. 
Наприклад,  лінгвістичні ігри на уроках фізики розвиватимуть навички мовлення здобувачів освіти. 
Цікаво буде провести на уроці  фізики – засідання учнівського наукового товариства, де виступатимуть доповідачі та їхні опоненти. Така робота неодмінно захопить учнів, які зможуть відчути себе науковцями і дослідниками. А ще вона сприятиме розвитку ключових компетентностей. 
Спробуйте також на уроках при розгляді нової теми або при повторенні та закріпленні вивченого замість записів у зошиті застосовувати інтелект-карти. Це допоможе структурувати матеріал, навчити учнів встановлювати зв’язки між поняттями і категоріями, що досліджуються, увідповіднити вивчені термінологічні одиниці з описаними процесами і діями.

Немає коментарів:

Дописати коментар